پاکسازی پوست

روش های عملی و توصیه های خانگی برای پاکسازی پوست

پاکسازی پوست

روش های عملی و توصیه های خانگی برای پاکسازی پوست

برداشتن خال

 



برداشتن خال

 

خالها علائم کوچکی هستند که غالباً در نواحی در معرض آفتاب بدن مانند صورت ، شانه ها ، قفسه سینه ، بازوها و پاها ظاهر می شوند. آنها در اشکال و اندازه های مختلف ظاهر می شوند و می توانند در بدو تولد وجود داشته یا در طول زندگی شما رشد کنند. این واقعیت که هیچ دو خالی دقیقاً یکسان نیستند می تواند باعث نگرانی شود زیرا تعیین اینکه کدام خال ممکن است سرطانی باشد و کدام خیر می تواند مشکل باشد.

حتی خال های خوش خیم (غیر سرطانی) می توانند یک مشکل زیبایی باشند یا در صورت مالیده شدن یا گیر کردن به لباس ایجاد ناراحتی کنند. دکتر کاظم محقق برای بین بردن خال در مطب خود در تهران اطمینان می دهد که بیماران می توانند لکه های پوستی را با یک نتیجه بسیار خوب از لحاظ زیبایی از بین ببرند.

 

برداشتن خال به چه صورت است؟

دکتر کاظم محقق به دلایل مختلف عمل برداشتن خال را انجام می دهد و مانند هر عمل برداشتن خال را به صورت منحصر به فرد و با بالاترین کیفیت درمان می کند. کار با یک پزشک باتجربه مانند دکتر کاظم محقق باعث می شود تفاوت ها در نتیجه کار پس از برداشتن خال کاملا به چشم بیاید. برداشتن دقیق با رعایت نکات ایمنی یک عنصر اساسی برای کاهش رد زخم قابل رویت بعد از درمان است. روش دقیق و به دنبال آن مدیریت اسکار پس از برداشتن ، تقریباً غیرممکن خواهد خواهد ساخت که بگوییم اصلاً روشی انجام داده اید.

 

آیا خال شما مشکوک است؟

هر خالی ممکن است نگرانی ایجاد کند ، خصوصاً مواردی که بعدا در طول زندگی ایجاد می شوند. در حالی که اکثر خال ها خوش خیم هستند ، برخی از ویژگی های خال می توانند برای تعیین میزان خوش خیم یا بدخیمی کمک کننده باشد. این ویژگی ها عبارتند از:

 

عدم تقارن - خال هایی که سرطانی نیستند ، به طور معمول دارای تقارن در هر دو نیمه خود هستند

 مرز - خال های خوش خیم معمولاً دارای مرز مشخص و کاملاً واضحی هستند

 رنگ - بیشتر خال های خوش خیم همه دارای یک رنگ یکدست و یکنواخت هستند

 قطر - اندازه خال نیز مهم است ، زیرا خال های غیر مشکوک معمولاً کوچکتر هستند

 تکامل - خال هایی که به مرور زمان اندازه ، شکل یا رنگ خود را تغییر می دهند باید توسط پزشک معاینه شوند

 

مطمئن باشید که دکتر کاظم محقق در برخورد با انواع ضایعات پوستی تجربه فراوانی دارد و قبل از برداشتن آن ارزیابی صحیحی را از خال شما انجام خواهد داد. اگر احساس کند که ضروری است ، وی نمونه ای از بافت را برای انجام بیوپسی ارسال می کند تا تأیید کند که آیا خال خوش خیم است یا خیر.

 

آیا حذف خال برای شما مناسب است؟

اگر خالی را داشته باشید که بخواهید به دلایل زیبایی یا پزشکی از بین برود ، ممکن است شما یک نامزد عالی برای این کار باشید. در حالی که دکتر کاظم محقق قادر به برطرف کردن خالها در هر منطقه ای است ، تجربه و تخصص وی باعث می شود ایشان برای مناطق حساس تر از نظر زیبایی مانند پلک ها ، بینی ، لب ها ، گردن ، بازوها ، سینه ها ، شانه ها ، دست ها و پاها گزینه ای عالی باشد.

 

مزایای حذف خال

برداشتن خال در مطب دکتر کاظم محقق مزایای مختلفی دارد:

 نتایج زیبایی بهتر

 دادن اعتماد به نفس بیشتر به شما

 رفع مالش ناراحت کننده خال بر روی لباس

 آرامش خاطر به دلیل از بین رفتن ضایعه

روش کار سریع و نسبتاً راحت است ، بنابراین می توانید خالهای ناخوشایند را بدون ایجاد اختلال در برنامه روزانه خود از بین ببرید. تقریبا در تمام موارد نتایج حذف خال به صورت دائمی است.

 

بررسی اجمالی

هدف اصلی از برداشتن خال ، برداشت کامل خال است به گونه ای که رشد مجدد نداشته باشد. روش های برداشتن خال شامل جراحی، کوترینگ، کرایوتراپی و برداشتن با لیزر است تا سریع خال را از بین ببرد. دکتر کاظم محقق برای برداشتن خال با توجه به ناحیه و مشخصات خال و گرفتن بهترین نتایج، از روش میکروکوترینگ یا جراحی  استفاده خواهد کرد.

دکتر محقق معمولاً برای برداشتن خال از بی حسی موضعی استفاده می کند تا کمترین ناخوشایندی را داشته باشد. زمان انجام عمل بسته به اندازه ضایعه متفاوت خواهد بود. دکتر محقق برای اطمینان از حصول بهترین نتیجه زیبایی در فرآیند برداشتن خال بسیار دقیق است ولی در عین حال انجام کار شما به سرعت و در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد . پس از برداشته شدن خال ، اگر دکتر احساس کند که ارزیابی بیشتری مورد نیاز است، آن را انجام خواهد داد.


بعد از برداشتن خال

در حالی که هیچ از کار افتادگی بعد از برداشتن خال وجود ندارد ، مدتی کمی طول می کشد تا زخم کاملاً بهبود یابد.

پس از برداشتن خال در صورتی که به روش جراحی باشد تا 48 ساعت و اگر به روش سوزاندن باشد تا 24 ساعت به آن آب نزنید. استفاده از کرم های ترمیم کننده پس از کشیدن بخیه ها و در مورد خال هایی که سوزانده شده اند از روز دوم توصیه می شوند.

از خاراندن و کندن لایه های ترمیمی روی زخم خودداری شود. استحمام از روز سوم بلامانع است.

دکتر محقق به شما توصیه می کند تا دو هفته اول پس از درمان از شنا ، سونا و وان های گرم خودداری کنید تا منطقه مورد نظر از عوارض احتمالی محافظت شود.

برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید.